ایروانی: شورای امنیت جنایات هولناک رژیم اسرائیل در حمله به یمن را محکوم کند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ایروانی: شورای امنیت جنایات هولناک رژیم اسرائیل در حمله به یمن را محکوم کند

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن، از شورای امنیت خواست که این جنایت هولناک را محکوم کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۳۹۱

به گزارش راهبرد معاصر، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل اتهامات بی اساس نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه و همچنین نماینده رژیم صهیونیستی علیه ایران درباره یمن را محکوم و رد کرد.

 

وی هدف از چنین اتهامات را تلاش کینه‌توزانه برای منحرف کردن توجهات بین‌المللی از علل ریشه‌ای وضعیت فعلی منطقه و حمایت از رژیم اسرائیل دانست تا این رژیم بتواند به جنایات و اقدامات‌های شرورانه خود ادامه داده و آن‌ها را توجیه کند.

 

ایروانی در این نامه افزود: شرم‌آور و ناامیدکننده است که سه عضو دائم شورای امنیت ایالات متحده آمریکا، انگلیس و فرانسه، در برابر اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل و حملات به زیرساخت‌های حیاتی و غیرنظامیان در یمن سکوت کرده‌اند، به ویژه وقتی که نماینده این رژیم قانون‌گریز و یاغی به صراحت اعلام کرده که بندر الحدیده یک هدف نظامی است، با وجود اینکه معاون دبیرکل و اعضای شورای امنیت این بندر را به عنوان شریان حیاتی برای میلیون‌ها نفر در یمن توصیف کرده‌اند.


نماینده ایران در شورای امنیت در این نامه نوشت: جمهوری اسلامی ایران به شدیدترین شکل ممکن حملات تروریستی و اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل در تاریخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۴ به بندر الحدیده در یمن را که غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار داده است، محکوم می‌کند.

 

به گفته وی چنین اقدامات غیرقانونی که نقض فاحش حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یمن، منشور سازمان ملل و حقوق بین‌الملل، به ویژه حقوق بین‌الملل بشردوستانه محسوب می‌شود، نمی‌تواند تحت عنوان دفاع مشروع یا ماده ۵۱ منشور سازمان ملل توجیه شود. ایروانی تصریح کرد: شورای امنیت باید به طور قاطع این جنایت هولناک رژیم اسرائیل را محکوم کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده